عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

گذاشتن ظرفی معطر که از خود رایحه‌ای آرامش‌بخش ساطع می‌کند، می‌تواند فضای داخلی خانه را تحت تاثیر قرار دهد و به آن لطافت ببخشد. می‌توانید این ظرف را خودتان از گیاهان معطری که دوست‌شان دارید تهیه کنید، آن را گوشه‌ای از اتاق‌تان بگذارید و از رایحه لطیف و زیبایی اش به عنوان یک وسیله تزیینی استفاده کنید. 

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

با گل‌های خشک شده  شروع کنید

پایه و اساس این ظرف معطر گل‌های خشک شده‌ای است که شما می‌توانید به‌راحتی آنها را یا از مغازه‌ها تهیه کنید یا خودتان بسازید. برای اینکه گل خشک‌هایی از گلبرگ‌های مورد علاقه‌تان داشته باشید، می‌توانید آنها را چند دقیقه در مایکروفر بگذارید که به سادگی خشک و آماده استفاده می‌شوند.

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

 این کار فقط برای گل‌های رز قابل استفاده نیست، شما هر گلبرگ دیگری را هم می‌توانید با این روش خشک کنید؛ مثلا گل آفتابگردان، گل داودی و هر آنچه که فکر می‌کنید. فقط دقت کنید نیمی از ظرف معطر شما را باید گل‌های خشک شده تشکیل دهد. 

ترکیب گلبرگ‌های مختلف با یکدیگر

گل‌های خشک شده بو و رایحه‌ای لطیف‌تر دارند. برای آنکه این رایحه‌ها را تقویت کنید، می‌توانید کمی برگ گل اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه کنید. خشک کردن این برگ گل‌ها را قبل از اضافه کردن به ظرف معطر خود فراموش نکنید. 

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

کمی ادویه‌جات معطر مثل میخک یا برگ دارچین هم می‌تواند به تشدید رایحه‌های خاطره‌انگیز شما کمک کند. قبل از ادامه کار بوی ترکیب‌های خود را تست کنید تا مطمئن شوید این دقیقا همان رایحه‌ای است که می‌خواهید. 

سری به حیاط خانه‌تان بزنید


حیاط‌ها گنج‌هایی از گیاهان خوشبو را در خود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا به ترکیبات هیجان‌انگیز‌تری از گیاهان برسید. پس همین الان سراغ حیاط و باغچه کوچک‌تان بروید و گیاهان مختلف را امتحان کنید و هرکدام که مناسب بودند را برای ظرف معطر خود ‌بردارید. در این میان پوست درختان را فراموش نکنید چون می‌تواند بافتی دلچسب را به مخلوط شما اضافه کنند؛ حتی ظرف معطر شما می‌تواند از همین پوست‌ درختان تهیه شده باشد. برای این کار ساقه‌هایی از درختان که جدا شده و روی زمین افتاده‌‌اند هم می‌تواند جذاب باشد. 

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

عناصر جذاب در ظرف معطر


ظرف معطر خود را می‌توانید با افزودن یک‌سری از گیاهان خاص مثل برگ اکالیپتوس یا نعنا منحصر به فرد کنید؛ حتی می‌توانید از یک‌سری پرکننده‌های تزیینی مثل صدف‌ها یا ستاره‌های دریایی، کلیدهایی که نمایی قدیمی دارند یا هر چیز جذاب دیگری استفاده کنید. 

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

اضافه کردن اسانس مورد علاقه‌تان


اگرچه رایحه خود این گل‌های معطر به نظر کافی می رسد اما اضافه کردن برخی اسانس‌ها نیز ضروری است. اسانس‌ها به ماندگاری هرچه بیشتر رایحه‌ها در محیط کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید این ظرف‌های معطر خاصیت درمانی پیدا کنند از اسانس‌های طبیعی مثل اسانس نعنا برای انرژی‌بخشی یا اسانس اسطوخودوس برای آرامش بخشی استفاده کنید. اضافه کردن پنج یا شش قطره از این اسانس‌ها به ترکیبات گیاهی‌تان کافی است. 

عطر بهار را ‌مهمان خانه‌تان کنید

ثابت‌کننده بوی عطر


بعد از اینکه اسانس‌ها را اضافه کردید، باید رایحه خود را به کمک یک آبپاش تثبیت کنید. این کار باعث می‌شود رایحه شما مدت زمان بیشتری در فضا باقی بماند. در صنعت عطرسازی از ریشه گیاه زنبق نیز برای تثبیت رایحه استفاده می‌کنند. مقداری از آن را داخل محفظه آبپاش‌تان بریزید و از آن استفاده کنید. 

نکاتی برای زیبایی و کارآیی هرچه بیشتر ظروف معطرتان

۱- سعی کنید از لحاظ بصری ترکیب زیبایی از گیاهان را پدید بیاورید؛ مثلا از رنگ‌های مختلف استفاده کنید یا از یک تم رنگی از گیاهان کمک بگیرید. 

۲- باید تثبیت‌کننده‌های بو را هر موقع که خواستید، درست کنید. اگر آنها را از قبل آماده کنید ممکن است آن تازگی و طراوت را نداشته باشند. 

۳- بهتر است از ظروف‌ چوبی یا سفالی برای این کار استفاده کنید. آنها قابلیت بیشتری برای پخش رایحه در فضا دارند. 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.